Dela

Annica Cassel Huynh

  • ITIL process manager
  • Förvaltningsledare IT
  • Kundlösningsansvarig

Översikt

Jag har arbetat med IT, både statligt, kommunalt och privat i över 10 år. Från att ha börjat som tekniker har jag fortsatt med ITIL-processer, förvaltningstyrning för att slutligen arbeta mer mot kund och försöka möta utmanande krav från verksamheten.

Egenskaper

Jag är en driven och målinriktad person som tycker om ordning och reda, samt att driva arbete på ett lättsamt sätt. Mina styrkor är att jag jobbar bra under press då jag enkelt behåller lugnet, van vid att både arbeta självständigt samt i samarbete med andra och dessutom har väldigt lätt för att lära nytt.

Konsultens CV

  • Trafikverket IT

    2015 - 15

    Delprojektledare outsourcingprojekt

    UPPDRAG: Överlämning av Transportstyrelsens drift till IBM
    ROLL: Delprojektledare för överlämning av flera olika förvaltningsområdens alla delar till olika team hos IBM. Annica såg till att all information samlades in och delgavs representanter från IBM:s team. Alla möten hölls på engelska.
    KUNDNYTTA: Transportstyrelsens drift skulle flyta på som vanligt utan större störningar, trots outsourcing.
    PROJEKTSTORLEK: 4-10 personer
    METOD: Outsourcing

  • Trafikverket IT

    2014 - 15

    Kundlösningsansvarig

    UPPDRAG: Trafikverket IT levererade IT-drift till Transportstyrelsen där Annicas uppdrag var att ansvara för leveransen av ett förvaltningsområdes alla lösningar.
    ROLL: Kundlösningsansvarig/applikationsdriftsansvarig för förvaltningsområde på Transportstyrelsen (TS)
    Uppdraget innebar att hålla tät kontakt med förvaltningsledare på Transportstyrelsen och dennes utvecklingsteam som arbetade agilt och enligt Scrum. TS egenutvecklade merparten av sina system och lät Trafikverket installera dem i miljön i en produktionssättningscykel på 6 veckor, vilket innebar mycket koordinations och planeringsarbete. Detta samtidigt som Annica hade koll på driftteamets alla utmaningar.
    METOD: Scrum, agilt arbete, kravhantering, ITIL

  • Trafikverket IT

    2012 - 14

    Release manager

    UPPDRAG: Release management för Transportstyrelsens implementationer.
    ROLL: Annica hanterade ärenden och ledde arbetet för implementationer av nya releaser för leverans till Transportstyrelsen. Ärenden eller implementationer kunde genomföras i både mindre och större projekt, i enlighet med ITIL version 3. Annica var därmed kontaktperson både mot tekniker på Trafikverkets sida och mot kund hos Transportstyrelsen. Annica ledde arbetet vid service fönster och hanterade kontakt mot testare och kund.
    KUNDNYTTA: God kommunikation mellan kund och drift, säker hantering med hög spårbarhet
    METOD: ITIL, Remedy

  • Västerås Stad

    2011 - 12

    Förvaltningsledare IT

    UPPDRAG: Förvaltningsstyrning av Västerås stads webbplats vasteras.se enligt förvaltningsstyrningsmodellen PM3.
    ROLL: Annica var förvaltningsledare IT och motpart var förvaltningsledare i kommunens verksamhet, som ansvarade för innehåll. Annica ansvarade för driften av vasteras.se, att nya releaser utvecklades och implementerades korrekt, att kommunikation och ärendehantering fungerade felfritt mellan verksamhet och drift, leverantörskontakter samt budgetarbete.
    KUNDNYTTA: Större fokus på verksamhetens behov och krav, god kommunikation mellan drift och verksamhet
    METOD: PM3, Sharepoint, ITIL

  • Västerås Stad

    2008 - 11

    Change manager

    UPPDRAG: Change management för Västerås stads förändringar i it-miljön
    ROLL: Annica var change manager och process manager för Change processen enligt ITIL version 3 för Västerås stads IT-drift. Annica var även ordförande i Change Advisory Board där nya ändringar i IT-miljön godkändes innan implementation, samt ansvarig för att alla ändringar genomfördes i enlighet med processen. Annica arbetade nära tekniker och teamleader samt andra process managers.
    KUNDNYTTA: Riskminimering, ökad spårbarhet, en säkrare driftmiljö
    METOD: ITIL, KPI, SLA

  • Västerås stad

    2008 - 11

    Teknisk delprojektledare SCSM

    UPPDRAG: Införande av change modul i nya ärendesystemet System Center Service Manager (SCSM).
    ROLL: Delprojektledare införande av change modul i nya ärendesystemet System Center Service Manager (SCSM). Detta innebar att Annica var ansvarig för förstudie och insamlande av behov/krav från användare, modellering av flöde, arbetsledning av implementation i miljö, användartestning samt utbildning av användare.
    KUNDNYTTA: Infört effektivare ärendehantering med ökad spårbarhet.
    PROJEKTSTORLEK: 4-10 personer
    METOD: SCSM, ITIL, VISIO

  • EDB (konsult hos SQM Techteam)

    2008 - 08

    PCM Manager

    UPPDRAG: EDB levererade drift till flertalet kunder
    ROLL: Annica var Change, Problem och Incident manager för fyra av EDB:s kunder enligt ITIL version 3, Arbetet innebar kontakt och samarbete med kund, planering av nya implementationer i samarbete med tekniker samt arbetsledning av dessa. Vid incidenter var Annica alltid på plats och övervakade arbetet och höll kontakt med kund. Arbetet innebar också utformande av KPI:er samt kontroll av SLA:er.
    KUNDNYTTA: Säkrare drift, god kommunikation och spårbarhet
    METOD: ITIL, Remedy, KPI, SLA, ERP-system

  • Ericsson (Dfind)

    2007 - 08

    IT Management konsult

    UPPDRAG: Systemadministration av IT Asset management system samt SOX-rapportering
    ROLL: Annica arbetade som konsult på Ericssons Group IT i Kista med systemadministration av IT Asset management system (ITAR), modellering, kvalitetssäkring samt diverse projekt.
    Här ingick även förarbete och rapportering av SOX (Sarbanes-Oxley) revision, vilket innebar kontakt och samarbete med alla Ericssons it-förvaltare runt om i världen.
    KUNDNYTTA: Snabb hantering av system, god kommunikation, ökad kvalitet och spårbarhet av assets
    METOD: SOX

  • IBM/AstraZeneca (Poolia IT)

    2006 - 07

    IT-konsult

    Uppdrag: Användar och behörighetsadministration på Astra Zeneca
    ROLL: Annica arbetade som IT-konsult från Poolia IT för IBM på AstraZenecas User Admin-enhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter på UA var användar- och behörighetsadministration i Active directory och Exchange, ärendehantering samt diverse projekt. Annica var även dispatcher och vice teamleader för enheten sedan januari 2007.
    KUNDNYTTA: Snabb hantering av ärenden
    METOD: Active directory, MS Exchange

  • Datanet Konsult

    2005 - 06

    Supporttekniker

    UPPDRAG: 1:st line support
    ROLL: Annica gjorde praktik som övergick i en projektanställning på Datanet konsult i Stockholm. Arbetet innebar 1:st line support till Datanets kunder, teknisk dokumentation samt ärendehantering.
    KUNDNYTTA: God kommunikation, snabb hantering
    METOD: Active directory, MS Exchange

Kompetensområden

  • - Standarder

    SOX

  • - Verksamhetsutveckling och Strategi

    Kravanalys, Processförvaltning, Change Management

  • - Metoder & Processer

    REQB, PM3, Processer och metoder allmänt, Processkartläggning, ITIL

  • - Ledarskap

    Beteendevetenskap, Psykologi

  • - Projektledning

    Administrativ delprojektledning, Teknisk projektledning

  • - Kvalitetsstyrning

    Change Management, Dokumentation

  • - Systemtyper

    Systemförvaltning

  • - Roller

    Huvudprojektledare, Kravanalytiker, Delprojektledare, Förändringsledare, Systemförvaltare, Teknisk projektledare

Anställningar

  • 2012 - 2014

    Release Manager, Trafikverket IT

  • 2011 - 2012

    Förvaltningsledare IT, Västerås stad

  • 2008 - 2011

    Change manager/teknisk projektledare, Västerås stad

  • 2008 - 2008

    PCM manager, EDB (SQM Techteam)

  • 2007 - 2008

    IT management konsult, Ericsson (Dfind)

  • 2006 - 2007

    IT-konsult, IBM (Poolia IT)

  • 2005 - 2006

    Supporttekniker, Datanet Konsult

Utbildningar

  • 2016 - 16

    Kravhantering REQB, SQEB

  • 2014 - 14

    ITIL Intermediate Service Transition, Learning Tree International

  • 2012 - 12

    Ledarskap i projekt, Addskills

  • 2012 - 12

    Introduktion till Sharepoint, Addskills

  • 2009 - 09

    Supporting Windows Server 2008 in an Active Directory Environment, Cornerstone

  • 2009 - 09

    MOF Foundation 4.0, BITA

  • 2009 - 09

    PM 3 Affärsmässig förvaltningsstyrning, PÅ

  • 2008 - 08

    ITIL Service Management Version 3, HP

  • 2004 - 05

    Psykologi fil kand, Stockholm Universitet

  • 2001 - 04

    Datalingvistik fil kand, Högskolan i Skövde

Visa mer

Intresserad? Kontakta

Mathias Bransmo
Kundansvarig på Kvadrat Jönköping AB
0707-885180
Alexander Odegran
Kundansvarig på Kvadrat Jönköping AB
0733842564