Dela
- Mio

Mio

Utveckling och förvaltning av en reklamationsportal.

Kvadrat har arbetat med att vidareutveckla och förvalta Mios reklamationsportal. Portalen används nu av Miobutikerna för att registrera returer, reklamationer och transportskador och låter leverantörerna på ett enkelt sätt se sina ärenden och kommunicera kring dessa. Portalen har funktioner för att hantera de kostnader som rör en reklamation och utifrån detta generera kostnadsunderlag för ärendet.

Tack vare den nya portalen får nu butikerna och kvalitetsavdelningen fram en snabb översikt av samtliga pågående reklamationsärenden. Detta ger i sin tur bättre beslutsunderlag för analyser av produktsortimentet och uppföljning till kunderna.

”Kvadrats konsulter levererar tjänster för utveckling och förvaltning, helt anpassade för användarna, vilket hjälper oss på Mio bli mer effektiva i vår verksamhet. Att utveckla våra processverktyg tillsammans med Kvadrat känns enkelt och bekymmersfritt och ger snabbt goda resultat som syns och gör skillnad.” – Kristian Randow, Kvalitetschef

Om Mio: Mio är en av Sveriges ledande detaljhandelskedjor för möbler och heminredning. Deras butiker finns på 65 platser i Sverige och de har en digital närvaro i form av webb och e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov med en grund i en stark och positiv entreprenörskultur.

Kontakta våra säljare om du vill veta mer om detta eller liknande uppdrag.