Hoppa till sidans innehåll

Jenny Dunder

Projektledare

Jenny har förmåga att snabbt sätta sig in i nya områden och frågeställningar. Hon använder ett faciliterande förhållningssätt i allt hon tar sig an vilket skapar engagerade och effektiva team. Erfarenhet av verksamhetsutveckling med digitalisering som möjliggörare sedan 2016. Hon har stor erfarenhet av arbete i stora komplexa organisationer och har vana att leda stora grupper i samverkan och nätverk.

Hon kombinerar förändringledning, affärsutveckling och kunddriven utveckling som angreppssätt för att lyckas med sina uppdrag. Hon brinner för att identifiera rotorsaker och skapa resultat som ger effekt på riktigt.

Övergripande kompetensprofil:
- Verksamhetsanalys och organisation
- Process och workshopsledning (Astrakan och design thinking)
- Projektledning och uppdragsledning
- Affärsmodellering och innovation (Business Model Canvas)
- Agil systemutveckling (SAFe och Scrum master)

Jenny som person tycker om att inspirera andra till att tänka nytt för att nå framgångsrika resultat. Hon utmanar gärna invanda tankemönster och ser förändring som en möjliggörare.

Egenskaper som tidigare uppdragsgivare uppskattat är att Jenny:
- har en analytisk och strategisk förmåga samtidigt som hon agerar här och nu
- är duktig på att skapa engagemang och samarbeten inom och utanför de uppdrag hon leder
- har förmåga att se utanför det uppenbara för att identifiera optimala lösningar
- Är duktig på att facilitera grupper i komplexa frågeställningar till tydliga aktiviteter

Områden

  • Projektledare
  • Utredare
  • Affärsutvecklare
  • Workshopledare
  • Förändringsledare
  • Processledare
  • Utbildare

Om Jenny

Som person kan Jenny beskrivas som driven och lösningsinriktad samtidigt som hon är nyfiken och prestigelös. Jenny är lätt att samarbeta med och som alltid ser till att stämningen i teamet är den bästa samt utmanar gärna omgivningen med nya idéer och angreppsätt. Hon har förmågan att se helheter och skapa struktur, involvera och förmedla kunskap samt hitta angreppssätt och lösningar som blir framgångsrika.

Jennys CV

  • Sundsvall energi

    Processledare

    2022 - 2022

    Processledare för avdelningens sälj- och marknadsstrategi. Uppdraget bestod av att ta fram målsättningar för produkter och tjänster, framtagande av handlingsplan och arbetssätt med kunden i fokus. Uppdraget innebar också att ta fram nya värdeerbjudanden för fjärrvärmeaffären. I uppdraget föreslogs även hur avdelningen skulle arbeta för att utveckla samarbetet med kommunikatörer på administratörsavdelningen. Plats: Sundsvall Organisation: Sundsvall energi
  • Sundsvalls kommun - vuxenutbildningen

    Uppdragsledare

    2022 - 2022

    Utredning för att identifiera målgrupper och värdeerbjudanden kopplat till vuxenutbildningens erbjudande. Uppdraget innebar att processleda det utforskande arbetet som resulterade i en visuell prototyp för hur en ny tjänst skulle se ut och fungera för de identifierade kundgrupperna och deras behov. Uppdraget innebar också koordinering av kontakt med Skolverket som parallellt utvecklade tekniska förutsättningar för att kunna dela data genom API:er mellan olika aktörer.
  • Sundsvall energi

    Projektledare och organisationsutvecklare

    2021 - 2022

    Projektledare och organisationsutvecklare för att vidareutveckling av bolagens gemensamma plattform och digitala kanal Gemensamt Mina sidor. Dels handlade uppdraget om att projektleda byte av teknisk infrastruktur till API:er samt uppdatera GUI till ett mer modernt och tilltalande utseende samt utveckling av en dashboard/översiktsvy för att skapa mer kundvärde. Projektledning så innebar att föreslå hur bolagen skulle organisera sig dels för att självständigt kunna fortsätta vidareutveckling i samverkan och utifrån agila principer.
  • Sundsvalls kommun

    Förstudieledare

    2021 - 2023

    Identifierade löpande verksamhetens behov av verksamhetsutveckling i syfte att initiera utvecklingsärenden till utvecklingsportfölj och genomförandeprojekt.
  • Näringslivsbolaget

    Workshopledare

    2021 - 2021

    Processledare/facilitator för workshop där regionens ledande aktörer inom industrin samlades. Syftet var att diskutera behovet av samverkan vid kompetensförsörjning vid etablering och utveckling av industribranschen.
  • Sundsvall energi

    Utbildare

    2021 - 2021

    Uppdraget handlade om att utbilda ledningsgrupp och medarbetare i kunddrivet arbetssätt samt ge dem färdigheter i att använda verktyg för utforskande arbetssätt där kund involveras. Utbildningen genomfördes 100% digitalt. Digitala verktyg: Miro och Teams.
  • Sundsvall energi

    Metodstöd och processledare

    2021 - 2021

    Metodstöd och processledare för avdelningens utvecklingsarbete avseende att ta fram kundlöften för fjärrvärmeaffären. Uppdraget handlade om att processleda nyckelpersoner från olika avdelningar i hur de med stöd av kunddriven affärsutveckling kunde arbeta fram kundlöften för affären som sedan användes till marknad och affärsstrategiarbete. Uppdraget bestod till stor del av att leda workshops och analysarbete i grupp.
  • Sundsvalls kommun

    Förstudieledare

    2020 - 2020

    Uppdraget bestod av att forma uppdraget och sedan driva arbetet i rollen som uppdragsledare. Uppdraget handlade om att ta fram en handlingsplan för att öka den digitala kompetensen på en koncernövergripande nivå där både kunskapshöjande lösningar och förändringsarbete omhändertogs för att säkra en handlingsplan som håller över tid och genom transformation.
  • Sundsvall energi

    Coach och metodstöd

    2020 - 2020

    Coachade projektgruppen i hur de skulle arbeta kunddrivet i förstudien gemensamt mina sidor. Syftet med förstudien var att ta reda på kundens behov av ett gemensamt mina sidor samt hur en sådan tjänst på en konceptuell nivå kan se ut och upplevas. Uppdraget handlade också om att coacha projektledaren i hur samverkansuppdrag formas och genomföras för att nå ett arbetsklimat som upplevs framgångsrikt och positivt. Plats: Sundsvall Organisation: Sundsvall energi, Sundsvall
  • Sundsvall energi

    Projektledare

    2020 - 2021

    Projektledare för införandeprojektet Gemensamt Mina Sidor för de tre bolagen. Uppdraget innebar att de tre bolagens mina sidor skulle i stället bli ett gemensamt. Det ena bolagets mina sidor låg som grund för det gemensamma Mina sidor. Projektet identifierade vilka förmågor som behövde utvecklas och sedan säkerställa att utvecklingen skedde i linje med identifierade krav. Uppdraget innefattade även förändringsledningsinsatser.
  • Sundsvalls kommun

    Projektledare

    2020 - 2021

    Vidareutveckling av appen Mitt Sundsvall. Huvudprojektledare i den tidiga fasen av invånardriven utveckling. Uppdraget hade ett stort fokus på intern och extern samverkan för att lyckas väl i uppdraget att identifiera och forma värdeskapande tjänster tillsammans med andra intressenter inom kommunen.
  • Sundsvall energi

    Utbildare

    2020 - 2020

    Uppdraget handlade om att utbilda ledningsgrupp och medarbetare i kunddrivet arbetssätt samt ge dem färdigheter i att använda verktyg för utforskande arbetssätt där kund involveras.
  • Sundsvall energi

    Processledare och metodstöd

    2020 - 2020

    Uppdraget handlade om att stötta avdelning för affärsutveckling att forma sitt värdeerbjudande för den nya strategiska produkten fjärrkyla. Kunden fick förutsättningar att utifrån ett kundperspektiv ta fram en strategisk plan för hur produkten skulle utvecklas och skapa värde för kund.
  • Sundsvalls kommun

    Projektledare

    2019 - 2020

    Projektledare för utveckling av medborgarapp som beslutats av kommunfullmäktige. Initialt upphandlades utvecklingsleverantör för att sedan fokusera på att hitta samverkansformer där leverantör och kommunen tillsammans utvecklade appen. Parallellt med det arbetet så fanns en intern projektgrupp som arbetade med att identifiera invånarens behov av appen för att säkra leverans över tid.
  • Sundsvalls kommun

    Uppdragsledning

    2019 - 2019

    Uppdraget bestod av att identifiera och samla värdeskapande lösningar från offentlig sektor och tillgängliggöra dessa på digitaliseringsguiden.se. Organisation: eSamverkan - Digitaliseringsguiden
  • Bolagsverket

    Metodstöd

    2018 - 2018

    Metodstöd för att ta fram kundbehov och värdeerbjudanden för målgruppen ombud som grund för ett strategiskt vägval för ledningen på myndigheten.
  • Nordic Smart Government

    Uppdragsledare

    2018 - 2019

    Nordic Smart Government, NSG var ett nordiskt program mellan myndigheter. Bolagsverket var en av aktörerna som genom finansiering av Nordic Innovation skulle bidra till att förenkla företagandet över de nordiska gränserna i Danmark, Norge, Finland, Island och Sverige. Hade roll som uppdragsledare för det team som tog fram kundresor och kundbehov för företagssegmentet över alla länder. Arbetet var en viktig leverans i analysen som levererades till PMO. Utbildade även hela det nordiska programmet i kundresor och tjänstedesign under en av de gemensamma konferenserna. Faciliterade även det svenska teamet under projektet och var ansvarig för att projektet hade ett kundcentrerat arbetssätt.
  • Bolagsverket

    Utredare

    2017 - 2018

    Utredning av process och verktyg för innovation. En av två specialister inom tjänstedesign som tog fram process och verktyg för hur myndigheten kunde arbeta innovativt. Uppdraget levererade tre vägval med olika förutsättningar till ledningsgrupp samt rekommendation om väg framåt. I uppdraget fanns även perspektiven verksamhetsarkitektur och förändringsarbete.
  • Bolagsverket

    Nätverksledare

    2017 - 2019

    En av 4 ledare för ett nationellt nätverk inom livshändelsedriven och värdeskapande utveckling. Initialt bestod uppdraget av att utforska syfte och mål med att etablera nätverket. Sedan bestod uppdraget i att utforma nätverket utifrån inriktning som identifierats. Resultatet blev ett tydligt årshjul med både fysiska och digitala nätverksträffar med ca 30 deltagare från olika statliga myndigheter. Vi som ledare utformade träffarna i workshopformat i syfte att skapa engagemang och erfarenhetsutbyte. Dessutom hölls webbinarium med fokus på kunskapsdelning som var öppen för allmänheten.
  • Bolagsverket

    Processledare

    2017 - 2018

    En av två ansvariga för att att testa och implementera nya arbetssätt - Bolagsverket Ansvarig att utforska, testa och inspirera andra att testa nya arbetssätt med fokus på co-creation, tjänstedesign och innovation på myndigheten. Arbetet innebar att ständigt omvärldsbevaka, föra dialog med externa samverkanspartners och testa nya arbetssätt uppdrag. Resultatet blev nya arbetssätt på myndigheten för att möta möjligheter och utmaningar i den digitala transformationen.
  • Bolagsverket

    Utredare

    2017 - 2018

    Utredare för att identifiera möjligheter och hinder inför kommande digitaliseringssatsning: digital ingivning av årsredovisning. Metoden som användes var tjänstedesign med faserna ringa in - undersöka - analysera - forma idéer - testa. Uppdraget handlade om att involverade kunder och intressenter i den undersökande fasen. Senare togs interaktionsskisser fram som testades på användare. Även analys av kontexten och sammanhang där tjänsten skulle verka var en del i uppdraget.
  • Landstinget Västernorrland

    Uppdragsledare

    2016 - 2016

    Kliniskt träningscentrum (KTC) är den lärmiljö där de som arbetar inom vården gör sin praktik eller tränar och uppdaterar sig i de praktiska momenten som de utför i sin vardag. Verksamheten beställde en utredning för att se över regionens behov av dem samt vilken riktning verksamheten skulle ta framåt. Uppdraget bestod av att involvera medarbetare i workshops och intervjuer för att ta fram ett underlag baserat på deras behov.
  • Landstinget Västernorrland

    Förstudieledare

    2016 - 2016

    Utredande arbete för att identifiera sjuksköterskestudenters behov under den verksamhetsförlagda utbildningen. Målsättning med uppdraget var att identifiera styrkor och svagheter med den praktik som studenter genomfördes i verksamheten med målsättning om övergång till anställning vid studiernas avslut. Intervjuer och workshop med både studenter och medarbetare användes som grund för analysarbetet.
  • Landstinget Västernorrland

    Utredare

    2016 - 2016

    Expertutvärdering av befintligt intranät på Regionen. Taxonomi över kognitiva arbetsmiljöproblem användes för att belysa styrkor och svagheter med intranätet. Analys och rekommendation för framtida åtgärder levererades i slutrapport.

Jennys kompetensområden

  • Bransch

    Energi, Statligt, Kommun, Region, Medlemsorganisation, Hälso-och sjukvård, Forskning och utveckling

Jennys anställningar

  • Kvadratkonsult, Dunder Advance AB

    2023 -

  • Managementkonsult, Colegica Management AB

    2019 - 2023

  • Verksamhetsutvecklare, Bolagsverket

    2016 - 2019

  • Verksamhetsutvecklare FoU, Landstinget Västernorrland

    2015 - 2016

  • Webbutveckling och tillgänglighet, Enskild firma

    2015 - 2015

  • Legitimerad Arbetsterapeut + yrkesutvecklare, Landstinget i Uppsala län

    2009 - 2015

Jennys utbildningar

  • Grafisk design och systemutveckling, University of Wisconsin - Stout

    2013 - 2013

  • Kandidatexamen inom kognitionsvetenskap, Högskolan i Skövde Skövde

    2011 - 2014

  • Kandidatexamen inom arbetsterapi, Umeå universitet Umeå

    2006 - 2009

  • Naturvetenskapliga programmet, Härnösands gymnasium

    2002 - 2005

Till konsultsök

Kontakt

Christel Jonsson Affärsutvecklare 073-039 74 67 christel.jonsson@kvadrat.se

Kvadrat i siffror

  • 593

    Konsulter, kollegor och kompisar

  • 346

    Kunder senaste året

  • 76/100

    Nöjd kund-index

Vision

Världens lyckligaste yrkesmänniskor

Branscher

  • Bank och försäkring
  • Offentlig sektor
  • Digitala produkter
  • Telekom
  • Utbildning/forskning
  • Medtech
  • Automotive
  • Retail
  • Logistik
  • Återvinning